Volwaardige Back-up Office-365?
Zijn je bedrijfsgegevens wel goed beschermd in Office-365?
Misschien ga je ervan uit dat er een volwaardige back-up wordt gemaakt van alles wat je doet in Microsoft Office-365. Dan moeten we je helaas teleurstellen. Als je er zeker van wilt zijn, dat al je bedrijfsgegevens in geval van nood kunnen worden teruggezet, dan is het noodzakelijk om een extra back-up-dienst te laten koppelen aan de Office-365-omgeving.
Microsoft heeft met Office-365 een buitengewoon handig en goed product ontwikkeld voor zakelijke toepassingen. Het standaard geïntegreerde back-up mechanisme bevat echter alleen enkele basisfuncties voor archivering, retentie en herstel en voor versiebeheer. Dus mocht iemand per ongeluk een belangrijk bestand ook uit de prullenbak wissen, lukt het hackers om belangrijke data te gijzelen of gaat er anderszins iets mis met je bedrijfsgegevens, dan is het niet zeker dat er een back-up van bestaat. Het gaat vooral om – niet onbelangrijke – onderdelen, als de Office-365-mailboxen en bestanden in OneDrive en SharePoint.
Om er zeker van te zijn dat dataverlies snel en volledig kan worden hersteld, kun je een externe back-up-dienst voor Office-365 laten activeren. De extra back-up-dienst is een koppeling naar de Office-365 portal en dus geen lokale installatie. Dat is een prima oplossing om automatisch back-ups van onder andere e-mails en bijlagen, kalenders, contacten en gezamenlijke mailboxen te maken. De kopieën worden in de Cloud, op een geografisch gescheiden locatie bewaard. Het is een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke oplossing.
Uiteraard helpt A&A Capacity je graag bij de installatie en activatie hiervan, inclusief een periodieke controle op de goede werking van deze dienst. Dan heb je altijd zekerheid van een goed functionerend back-up-systeem.
Een volwaardige, externe back-up-dienst is verkrijgbaar vanaf € 2,75 per mailbox, per maand.