Page content

Hoe bespaart u kosten met VoIP-telefonie?

Hoe bespaart u kosten met VoIP-telefonie?

VoIP-telefonie, Voice over Internet Protocol waarbij u gebruik maakt van de flexibiliteit en kracht van het internet, maakt telefoneren een stuk goedkoper.

Voor een professionele organisatie is bereikbaarheid een topprioriteit. Echter, u wilt niet dat de kosten de pan uit rijzen.

Videobellen, locatie-onafhankelijk bereikbaar zijn, conference calls, meerdere telefoonaansluitingen; dankzij de externe telefooncentrale maakt u gebruik van geavanceerde telefonie, zonder de zorgen om een fysieke centrale aan de muur.

Bespaar kosten met VoIP
Is geavanceerde IP-Telefonie en zo’n centrale niet erg duur? Nee, integendeel. Ten opzichte van traditioneel bellen is VoIP zelfs een stuk goedkoper. De financiële voordelen van VoIP-telefonie:

    Het starttarief én de gesprekskosten zijn voordeliger.
Hier valt al snel een besparing van 25 tot 60 procent te realiseren.
    U betaalt geen vastrechtabonnement meer aan de traditionele providers
    Bellen naar en vanuit het buitenland is erg voordelig
    U heeft geen kosten meer voor servicecontracten op telefooncentrales
    Onderling bellen is gratis. Ook als zijn de locaties fysiek geschieden.

De kosten van VoIP-telefonie in de praktijk
Een snelle rekensom leert ons het volgende. Stel u belt nu met ISDN Belbasis van KPN. Dan zijn uw abonnementskosten per ISDN-aansluiting €29,82. De gemiddelde kosten voor een bedrijfscentrale zonder servicecontract bedragen circa €19,18. Als bedrijf voert u gemiddeld 323 gesprekken naar diverse telefoonnummers met een totale gespreksduur van 576 minuten. U betaalt dan €60,-- aan gesprekskosten. In totaal ligt er dan een rekening op de mat van €109,--.

Maar stel, u besluit om de overstap naar VoIP te wagen. In dat geval betaalt u nog maar €25,-- voor een telefooncentrale, inclusief servicecontract en  abonnementskosten. De gesprekskosten dalen naar €18,--. Uw nieuwe rekening komt dan uit op slechts €43,--. Ten opzichte van ISDN bespaart u €66,-- per maand. Omgerekend is dat een kostenverlaging van zo’n 60 procent. Snel verdiend, vind u niet?

De kosten van IP- en alarmtoestellen
Om de volledige functionaliteit van een VoIP-centrale te benutten, maakt u gebruik van VoIP telefoontoestellen. Een VoIP toestel kost ongeveer €95,--. Door middel van een IP-module kunt u een eventuele aanwezige alarmcentrale ook aansluiten op de VoIP-centrale.

De bovenstaande case demonstreert hoe u direct kosten kunt besparen. De investering in toestellen is eenmalig. Wilt u weten hoe u kosten bespaart met VoIP-telefonie? Neem gerust contact op.