Efficiënt en flexibel werken met VoIP Telefonie

Het nieuwe werken. Een razend populaire term. Niet gek ook, want dankzij de hedendaagse technologie is het niet meer nodig om op kantoor te zitten. U werkt met gemak op verschillende locaties.
Dat klinkt interessant, maar vergt ook flexibiliteit van de medewerkers en de organisatie. Maar hoe zit dat dan met de telefonische bereikbaarheid van uw kantoor?
VoIP (Voice over Internet Protocol), ook wel IP-telefonie genoemd, geeft u die vrijheid. Het stelt uw mobiliteit centraal en daardoor werkt u een stuk efficiënter.

Hoe werkt VoIP-telefonie eigenlijk?

Een traditionele telefoonlijn is op een specifieke plek toegankelijk. De provider (kent u de PTT nog?) kent de lijn toe aan een locatie. Met VoIP belt u via het Internet Protocol. De telefoontoestellen zijn aangesloten op de telefooncentrale die elders bij een datacenter wordt gehost. Dit centrale systeem herkent de verbindingen vanuit diverse locaties en brengt deze tot stand. Hierdoor maakt het niet uit van waaruit u belt. U kunt vanaf elke gewenste locatie een verbinding met de centrale maken. Ook bellen via uw PC is geen probleem. Door simpelweg een programma op de PC of laptop te installeren, wordt dit een praktische mogelijkheid. In alle gevallen kunt u uw eigen telefoonnummer blijven gebruiken. Uw huidige telefoonnummer wordt geporteerd naar het nieuwe platform.

Overal ter wereld bereikbaar met VoIP

Met VoIP maakt het niet meer uit waar u zich morgen op de wereld bevindt. Zo lang er een internetaansluiting aanwezig is, kunt u aan de slag. Iedereen kan op elke gewenste locatie zijn eigen telefoon gebruiken. Dat is uitermate handig voor bijvoorbeeld de buitendienst of wanneer een organisatie meerdere vestigingen heeft. Wilt u iemand face-to-face spreken? Geen probleem. Ook videobellen behoort tot de mogelijkheden.
VoIP biedt u dus een grote mate van flexibiliteit, waarmee u locatie-onafhankelijk kunt werken. Hoe zit het met de financiële kosten? Ook op financieel gebied zijn er veel voordelen te behalen. Met VoIP zijn de bel- en onderhoudskosten veel lager. En wat dacht u van de geavanceerde telefooncentrale die in de abonnementskosten zijn inbegrepen? Klik hier voor de VoIP-tarieven.

In een volgende blog gaan wij dieper in op de kostenbesparing met VoIP-telefonie. Wilt u daar niet op wachten en bent u benieuwd naar de voordelen en de kostenbesparing van VoIP voor uw organisatie? Wij geven u met plezier een demonstratie. Bovendien kunt u VoIP gedurende een week gratis uitproberen. Neem contact op voor meer informatie.

Anderen bekeken ook

Hoe bespaart u kosten met voip-telefonie?
VoIP-telefonie, Voice over Internet Protocol waarbij u gebruik maakt van de flexibiliteit en kracht van het internet, maakt telefoneren een stuk goedkoper. Voor een professionele...
De stem van de toekomst die nu al goed klinkt: voip
Door KPN behoort de traditionele ISDN-(telefoon)lijn in 2019 voorgoed tot het verleden. ‘Wat betekent dat voor mijn bedrijf?’ Dat is een veel gestelde vraag aan...
Bellen met voip, what's in it for me?
VoIP, Voice over Internet Protocol, is eigenlijk niet meer dan een telefooncentrale, maar dan als software; een oplossing die via internet beschikbaar is. Maar waarom...