Hoe bespaart u kosten met VoIP-telefonie?

VoIP-telefonie, Voice over Internet Protocol waarbij u gebruik maakt van de flexibiliteit en kracht van het internet, maakt telefoneren een stuk goedkoper.

Voor een professionele organisatie is bereikbaarheid een topprioriteit. Echter, u wilt niet dat de kosten de pan uit rijzen.

Videobellen, locatie-onafhankelijk bereikbaar zijn, conference calls, meerdere telefoonaansluitingen; dankzij de externe telefooncentrale maakt u gebruik van geavanceerde telefonie, zonder de zorgen om een fysieke centrale aan de muur.

Bespaar kosten met VoIP

Is geavanceerde IP-Telefonie en zo’n centrale niet erg duur? Nee, integendeel. Ten opzichte van traditioneel bellen is VoIP zelfs een stuk goedkoper. De financiële voordelen van VoIP-telefonie:

  • Het starttarief én de gesprekskosten zijn voordeliger.
    Hier valt al snel een besparing van 25 tot 60 procent te realiseren.
  • U betaalt geen vastrechtabonnement meer aan de traditionele providers
  • Bellen naar en vanuit het buitenland is erg voordelig
  • U heeft geen kosten meer voor servicecontracten op telefooncentrales
  • Onderling bellen is gratis. Ook als zijn de locaties fysiek geschieden.

De kosten van VoIP-telefonie in de praktijk

Een snelle rekensom leert ons het volgende. Stel u belt nu met ISDN Belbasis van KPN. Dan zijn uw abonnementskosten per ISDN-aansluiting €29,82. De gemiddelde kosten voor een bedrijfscentrale zonder servicecontract bedragen circa €19,18. Als bedrijf voert u gemiddeld 323 gesprekken naar diverse telefoonnummers met een totale gespreksduur van 576 minuten. U betaalt dan €60,– aan gesprekskosten. In totaal ligt er dan een rekening op de mat van €109,–.

Maar stel, u besluit om de overstap naar VoIP te wagen. In dat geval betaalt u nog maar €25,– voor een telefooncentrale, inclusief servicecontract en abonnementskosten. De gesprekskosten dalen naar €18,–. Uw nieuwe rekening komt dan uit op slechts €43,–. Ten opzichte van ISDN bespaart u €66,– per maand. Omgerekend is dat een kostenverlaging van zo’n 60 procent. Snel verdiend, vind u niet?

De kosten van IP- en alarmtoestellen

Om de volledige functionaliteit van een VoIP-centrale te benutten, maakt u gebruik van VoIP telefoontoestellen. Een VoIP toestel kost ongeveer €95,–. Door middel van een IP-module kunt u een eventuele aanwezige alarmcentrale ook aansluiten op de VoIP-centrale.

De bovenstaande case demonstreert hoe u direct kosten kunt besparen. De investering in toestellen is eenmalig. Wilt u weten hoe u kosten bespaart met VoIP-telefonie? Neem gerust contact op.

Anderen bekeken ook

Efficiënt en flexibel werken met voip telefonie
Het nieuwe werken. Een razend populaire term. Niet gek ook, want dankzij de hedendaagse technologie is het niet meer nodig om op kantoor te zitten....
De stem van de toekomst die nu al goed klinkt: voip
Door KPN behoort de traditionele ISDN-(telefoon)lijn in 2019 voorgoed tot het verleden. ‘Wat betekent dat voor mijn bedrijf?’ Dat is een veel gestelde vraag aan...
Bellen met voip, what's in it for me?
VoIP, Voice over Internet Protocol, is eigenlijk niet meer dan een telefooncentrale, maar dan als software; een oplossing die via internet beschikbaar is. Maar waarom...