Page content

‘Niet van het internetkastje naar de muur’

‘Niet van het internetkastje naar de muur’

Internetverbindingen, computersystemen, cloud-oplossingen: ze bezorgen menig bedrijf kopzorgen. En terecht. Want elke organisatie die wil groeien, dient op IT-gebied de zaken goed op orde te hebben. Maar welke partner of welke provider levert een antwoord op de vele vragen waar organisaties op technologisch gebied mee worstelen? Ari Rafimanesh van A&A Capacity kan daar kort over zijn: wij.

Het valt op technologisch gebied tegenwoordig niet mee voor bedrijven: ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op en organisaties ploegen zich een weg door een woud van aanbieders. Dat kost niet alleen veel tijd – en daarmee geld – maar levert vaak ook frustratie op. Diverse partijen van diverse diensten wijzen naar elkaar als iets niet functioneert en sturen organisaties van het kastje naar de muur. ’Niet nodig’, vindt Ari Rafimanesh van A&A Capacity. ‘Wat organisaties van vandaag de dag volgens mij nodig hebben, is wat ze tegenwoordig snel aanduiden als een ‘one stop shop’. Een generalist op het gebied van IT die het overzicht behoudt. Oplossingsgericht en ongehinderd door fragmentatie. Maar uiteraard moet je dat wel in huis hebben.’

Centraal aanspreekpunt

Ari spreekt uit ervaring. ‘Het klinkt vreemd, maar uit mijn vele gesprekken met relaties valt het me steeds op dat ze het bijzonder vinden dat we onze belofte – oplossingsgericht – waarmaken. Eerlijk gezegd, vind ik dat de omgekeerde wereld. Maar blijkbaar is het aanbieden van passende IT-oplossingen of het oplossen van storingen op dat gebied nog steeds niet gewoon. Wat ons daarbij opvalt, is dat klanten vooral op zoek zijn naar één centraal aanspreekpunt voor hun IT-inrichting. Ook als IT-applicaties zijn geleverd door verschillende leveranciers, blijft die behoefte bestaan. En dat is logisch, want het laatste wat je wilt, is op IT-gebied van het kastje naar de muur gestuurd te worden.’

Waarde

Gevraagd naar de oplossing die A&A Capacity daar tegenover stelt, is Ari duidelijk: ‘We zijn zeer breed gespecialiseerd, dus een echte generalist. Daarbij zijn we relatief klein, dus is er altijd sprake van korte lijnen. Daarmee kunnen we dat ene, centrale aanspreekpunt voor onze klanten zijn. Als een stuk hardware of een applicatie niet functioneert, lossen wij het probleem op. Al dan niet in samenspraak met een andere leverancier als die de oplossing geleverd heeft. Onze klanten weten dat op waarde te schatten.’

Comment Section

0 reacties op “‘Niet van het internetkastje naar de muur’

Plaats een reactie


*