Eerstelijns-ICT-zorg voor de eerstelijnszorg
Ieder gezondheidscentrum en iedere tandartsenpraktijk zal het kennen: er komen steeds meer ICT-diensten bij om patiënten goed en snel te kunnen helpen. Veel praktijken hebben met verschillende aanbieders voor de verschillende ICT-diensten te maken. Maar slechts één ICT-aanspreekpunt zou toch veel prettiger werken voor u?
Het is geen verrassing meer dat de druk in de (eerstelijns) zorg toeneemt. Niet alleen omdat er steeds meer mensen een beroep op de zorg doen, ook wordt verwacht dat we digitaal een recept kunnen vernieuwen, een vraag kunnen stellen of een afspraak kunnen verzetten.
Zoveel ICT-diensten, zoveel aanbieders
Er zijn dus steeds meer ICT-diensten beschikbaar: De telefooncentrale gaat nu via VoIP, de website moet bijgehouden worden, er is een server in de praktijk aanwezig die onderhouden moet worden en praktijken werken met verschillende softwarepakketten of Clouddiensten als Hotmail en Gmail – wat door de artsenfederatie KPMG zeer sterk afgeraden wordt – om patiëntgegevens bij te houden en te versturen. Al deze systemen moeten beheerd én beveiligd worden. Het gaat hier immers om zeer privacygevoelige informatie, om medische gegevens van patiënten.
Regelmatig horen we dat praktijkmedewerkers door de ICT-bomen het bos niet meer zien, omdat ze zoveel aanspreekpunten hebben voor al die verschillende ICT-diensten. En niet al die aanbieders schakelen altijd even snel, laat staan als het op de samenwerking tússen die aanbieders aankomt.
Eén aanspreekpunt
De kracht van A&A Capacity is dat we, net als een gezondheidscentrum, één plek zijn waar alle ICT-diensten beschikbaar zijn die huisartsen, tandartsen en psychologen gebruiken in hun praktijk. Of dat nu om VoIP gaat, website- en serverbeheer, softwareondersteuning, beveiligde Cloud-oplossingen of netwerkprinters: Wij hebben alles in huis. We zorgen dat u één aanspreekpunt heeft, dat alles weet van de situatie in uw praktijk en u direct kan ondersteunen bij vragen en storingen.
De beste ICT-oplossingen in de praktijk
Gezondheidscentra en tandartspraktijken hebben het al druk genoeg. Zij zouden niet eindeloos met ICT-beheer bezig moeten zijn en vijf verschillende aanspreekpunten hebben. Net als patiënten moeten ook zij terecht kunnen bij één zorgcentrum. Een ICT-zorgcentrum, waar ze voor elke vraag op het gebied van ICT terecht kunnen. Hun eigen eerstelijns ICT-zorg.
Meer informatie hierover vindt u op de volgende informatieve website: klik hier.