fotografie-en-beeldcreatie

Fotografie en beeldcreatie

Fotografie en beeldcreatie

Visualisatie is in deze tijd niet meer weg te denken. En zegt een beeld niet meer dan 1000 woorden? Precies de reden dat wij bedrijfsfotografie als een logische aanvulling zien op (web)design & marketing. Of het nu voor social media, een website, folder, flyer of een brochure is ... wij verzorgen graag de fotografie in een studio of op locatie. Daarnaast zijn wij specialist in maatwerk.


De drie belangrijkste redenen om uw eigen visuele content te hebben:

1. Intellectueel eigendom

2. Stockfoto’s

3. Commercieel resultaat

Intellectueel eigendom - Auteursrecht en portretrecht

Foto’s of afbeeldingen die u vindt op het internet, bijvoorbeeld via Google, mag u niet zomaar gebruiken. Een foto of andere creatie zoals een tekening of grafisch ontwerp, zijn namelijk altijd intellectueel eigendom van de maker. In principe mag u een foto alléén gebruiken als u toestemming hebt gekregen van de maker. Als u een foto gebruikt waar iemand herkenbaar op staat afgebeeld, is ook nog eens het portretrecht van toepassing. 


Laat uw eigen afbeeldingen maken door een professionele fotograaf. Rechtenvrij, in hoge resolutie en in uw opdracht. In overleg wordt er bepaald wat u nodig hebt en welke specifieke wensen er zijn.

Stockfoto’s

Een stockfoto is letterlijk een 'foto op voorraad'. Vaak moet er voor stockfoto’s een licentie afgekocht worden en een bronvermelding bij geplaatst worden. Het zijn mooie foto’s van mooie mensen, maar één ding weet de kijker zeker: Het zijn geen foto’s van u of uw bedrijf. De commerciele gedachte voor een stockfoto is namelijk dat zoveel mogelijk mensen de foto afnemen en hij moet dus ook zo breed inzetbaar mogelijk zijn: algemeen, niet persoonlijk en soms zelfs onrealistisch. Nog erger is het als u erachter komt dat uw concurrent dezelfde foto gebruikt.


Ons advies is om uw eigen stockfoto’s te laten maken en te gebruiken. Uniek, onderscheidend, authentiek en herkenbaar voor uw klant. En misschien zelfs niet eens veel duurder dan een aantal rechtenvrije stockfoto’s.

Commercieel resultaat

Ruim 90% van de oriëntatie gaat online. Uw klanten willen eerst kijken voordat ze iets gaan kopen. Ook willen ze eerst bevestiging dat ze bij u aan het juiste adres zijn voordat ze contact opnemen. Met een virtuele tour door uw bedrijf of winkel geeft u uw klanten al een mooie sneak preview. Men krijgt een indruk van wat u te bieden heeft, de sfeer en eventueel de medewerkers. Niet alleen werkt dit drempelverlagend, het wekt ook nog eens extra vertrouwen. Mensen doen eerder zaken met u als ze u vertrouwen. Neem twijfel weg bij potentiële klanten en laat zien waarom ze juist bij u moeten zijn. Laat zien wie u bent en wat u doet om een kijker te stimuleren contact met u op te nemen.


Met het bewust kiezen van afbeeldingen kunt u uw conversie-cijfers flink verhogen. Investeer daarom in hoogwaardig beeldmateriaal en plaats niet lukraak stockfoto’s, omdat er ‘ook nog een plaatje bij moet’. Als u het goed wilt doen, schakelt u de hulp in van een fotograaf. Een professional die verstand heeft van beeldtaal en visuele communicatie. Een onderscheidende visuele strategie die uw boodschap versterkt, verdient zichzelf terug. Laat daarom nu een commerciele reportage maken voor een optimale presentatie van u en uw bedrijf.

Contact opnemen?