Telefonie

Dag ISDN. Hallo VoIP!

Dag ISDN. Hallo VoIP!

“Als het werkt, dan werkt het”. Vanaf 1 september 2019 komt u daar niet meer mee weg als het gaat om traditioneel bellen via koperlijnen, oftewel ISDN. Want dan stopt deze dienst en is overstappen op een andere vorm van telefonie onvermijdelijk. Terwijl consumenten al lang en breed gebruik maken van Cloud-telefonie, zijn er nog altijd bedrijven die de stap nog niet gezet hebben.

En dat kunnen we best begrijpen.

Want inderdaad, het werkt nog. En als ondernemer hebt u weinig tijd en zin om u naast uw dagelijkse werkzaamheden nog eens te moeten gaan verdiepen in IT en telecom. Leer ons ondernemers kennen; u hebt al genoeg aan uw hoofd. Misschien maakt u nog gebruik van een verouderde telefooncentrale die niet voor VoIP geschikt is. Ook kan het zijn dat uw regio wat achter liep bij het aanleggen van snel internet waardoor u lange tijd de mogelijkheid niet had om hiervan gebruik te kunnen maken.

Maar nu moet er toch echt iets gebeuren.

Dat was het slechte nieuws: u moet iets doen. Het goede nieuws is dan weer dat uw onderneming er qua bereikbaarheid, kostenplaatje én ruimte op vooruit gaat en dat de overstap best mee valt.

Als u overstapt op onze IP-telefonie, dan krijgt u er onder andere dit voor terug:

Voordelen

  • Betere bereikbaarheid. U kunt overal bellen met en gebeld worden op uw zakelijke telefoonnummer.
  • Kostenbesparing. Omdat u gebruikt maakt van een virtuele telefooncentrale hoeft u deze hardware niet aan te schaffen. Bovendien betaalt u alleen de belkosten die u daadwerkelijk maakt.
  • De mogelijkheid tot integratie met andere vormen van communicatie (e-mail, web conference, instant messaging)
  • Efficiënter werken door uitbreiding met functionaliteiten op maat. Bijvoorbeeld door integratie met uw CRM- of ERP-systeem. Uw klant net even wat persoonlijker begroeten doordat u direct ziet wie er belt. Gesprekstijd die automatisch wordt bijgehouden wat het factureren een stuk gemakkelijker maakt. Dit zijn slechts enkele van de vele mogelijkheden.
  • Flexibele keuzemenu’s, wachtrijen en een telefoonbeantwoorder.
  • De mogelijkheid vaste en mobiele telefonie te integreren (VaMo). Twee simkaarten of zelfs twee toestellen zijn niet meer nodig. U ontvangt uw zakelijke telefoonverkeer gewoon op uw mobiel. Lees hier meer over de mogelijkheden van VaMo
  • Ruimtebesparing. U maakt gebruik van een server in de Cloud, dus die kast aan de muur kan weg. Net als die stoffige dradenspaghetti waar dezelfde enge beesten in wonen als achter de verwarmingsketel in het berghok.
  • Tijdbesparing door uitbesteding van uw telefonie. Uw telefonie wordt voor u beheerd waardoor u verzekerd bent van een optimaal werkende telefoonlijn zonder de kopzorgen over technisch onderhoud.
  • Schaalbaarheid van de capaciteit. U kunt het aantal telefoonlijnen moeiteloos aanpassen aan tijdelijke drukte of aan rustiger periodes. Uw organisatie is altijd goed bereikbaar zonder dat u te veel betaalt.
  • De mogelijkheid tot een tweede back-up internetlijn, zodat uw onderneming altijd bereikbaar blijft.

Is overstappen veel gedoe?

Niet bij A&A Capacity in elk geval. Wij kunnen IP-telefonie snel leveren en installeren. We houden rekening met uw openingstijden zodat de bereikbaarheid van uw onderneming van de overstap geen hinder ondervindt. Uw telefoonnummer(s) kunt u uiteraard gewoon behouden. Dus eigenlijk hoeft u alleen maar te bedenken welke opties het beste aansluiten bij uw bedrijfsvoering en de rest kunt u aan ons overlaten.

Nog niet overtuigd?

Op onze website staan de reeds genoemde en nog meer functionaliteiten van hosted telefonie en onze tarieven overzichtelijk bij elkaar. Bent u er dan nog niet uit, dan mag u van ons VoIP een week gratis uitproberen. U zult ervaren dat telefonie die meer doet dan ‘werken’, een verrijking kan zijn voor uw bedrijfsvoering.

Bellen met VoIP, what’s in it for me?

Bellen met VoIP, what’s in it for me?

VoIP, Voice over Internet Protocol, is eigenlijk niet meer dan een telefooncentrale, maar dan als software; een oplossing die via internet beschikbaar is. Maar waarom stappen dan steeds meer bedrijven over op dit nieuwe ‘bellen via de cloud’?

Van bedrijven die bij ons aankloppen voor informatie over VoIP, horen wij vaak dat het laten installeren en beheren van een ouderwetse telefooncentrale een vrij kostbare aangelegenheid is waarvan de betaalde(!) capaciteit vaak nog niet eens maximaal wordt gebruikt.

Dat is natuurlijk niet wat je wil als ondernemer. Je wil flexibiliteit. Zonder te betalen voor overcapaciteit. En bijvoorbeeld eenvoudig extra lijnen en nummers kunnen toevoegen. VoIP biedt de flexibiliteit die je mist bij een old school centrale.

Kostenbesparing en schaalbaarheid van capaciteit worden eigenlijk het meest genoemd als reden om over te stappen naar VoIP.

Maar wat kan bellen in de cloud voor mijn organisatie betekenen?

Het antwoord op deze vraag hangt af van de manier waarop telefonie wordt gebruikt binnen jullie bedrijf.

Speelt telefonisch klant- en relatiecontact een grote rol in de dagelijks businessprocessen, dan is een voordeel van VoIP bijvoorbeeld dat het op maat configureren van wachtmenu’s met professioneel ingesproken teksten, day- / night shifts met bijbehorende acties, erg gemakkelijk is. En ook achteraf eenvoudig kan worden aangepast.

Met de juiste software kun je ook in één oogopslag zien welke collega’s in gesprek zijn en met wie.

Je werknemers op hun beurt, zien van alle oproepen de klant- of contactgegevens al in beeld nog voordat ze opnemen. Handig voor sales- en accountmanagers dus. Maar eigenlijk voor iedereen.

Ook is het gemakkelijk om een VoIP-systeem te koppelen aan het eigen Outlook/Exchange-adresboek, of het CRM/ERP systeem van de organisatie, zodat iedereen altijd alle contactgegevens bij de hand heeft.

Als flexwerken een dagelijkse realiteit is, of een wens, dan biedt bellen met VoIP ook meer mogelijkheden dan een ouderwetse centrale. Je neemt je vaste telefoon mee naar huis, sluit hem aan op het internet en neemt thuis de telefoon op, alsof je op de zaak zit. Zo eenvoudig is het.

Leuk allemaal – maar wat zijn zaken waarmee je rekening moet houden? Is de verbinding wel even goed als met een traditionele verbinding?

Ja. Technisch gesproken is er 100 Kbit/s up- en downstream nodig per gelijktijdig gesprek. In gewone mensentaal: er worden eigenlijk geen hoge eisen aan je internetverbinding gesteld, maar afhankelijk van het aantal lijnen én van het internetgebruik binnen de organisatie, wordt soms wel een extra, separate ‘dedicated’ DSL-verbinding voor IP-telefonie aangeraden.

Betaal je echt minder aan tikken dan bij een normale provider?

Ja. De kosten van VoIP belminuten (belseconden eigenlijk, want wij rekenen per seconde af omdat dat voordeliger is), zijn meestal lager dan bij KPN BelBasis bijvoorbeeld. Althans, bij A&A Capacity wel.

Laat je sowieso goed informeren over de complete tarievenlijst. Een goede VoIP-partner rekent je duidelijk voor welke oplossingen beter en goedkoper zijn dan wat je nu gebruikt.

Nieuwsgierig geworden naar VoIP?

Kijk dan eens op onze website of neem contact op met een van onze consultants.

Wij helpen je graag op weg in de wereld van internet-bellen. En als we denken dat jullie kosten kunnen besparen, weten wij precies in welke stappen we daar naartoe kunnen werken.

Hoe bespaart u kosten met VoIP-telefonie?

Hoe bespaart u kosten met VoIP-telefonie?

VoIP-telefonie, Voice over Internet Protocol waarbij u gebruik maakt van de flexibiliteit en kracht van het internet, maakt telefoneren een stuk goedkoper.

Voor een professionele organisatie is bereikbaarheid een topprioriteit. Echter, u wilt niet dat de kosten de pan uit rijzen.

Lees meer

Marketingcommunicatie onderzoek A&A Capacity

Marketingcommunicatie onderzoek A&A Capacity

Onlangs hebben wij een marketingcommunicatie onderzoek gehouden. De deelnemende respondenten waren steekproefsgewijs getrokken. Dit onderzoek is gehouden omdat wij onze diensten zo goed mogelijk willen aanpassen op de behoeften en wensen van de klant. Hieronder worden de meest relevante resultaten besproken.Lees meer

Wat kan onze helpdesk voor u betekenen?

Wat kan onze helpdesk voor u betekenen?

IT wordt steeds complexer, daardoor wordt het steeds lastiger om problemen zelf op te lossen. A&A Capacity heeft daarom een team van professionals klaar staan om alle vragen te beantwoorden, problemen te voorkomen en waar nodig snel op te lossen. Hoe zij dit doen terwijl u op een andere locatie bent? Dit doen zij via de geavanceerde monitoringtools en middels hulp op afstand. In dit blogartikel leest u alles over onze helpdesk.Lees meer

Efficiënt en flexibel werken met VoIP Telefonie

Efficiënt en flexibel werken met VoIP Telefonie

Het nieuwe werken. Een razend populaire term. Niet gek ook, want dankzij de hedendaagse technologie is het niet meer nodig om op kantoor te zitten. U werkt met gemak op verschillende locaties.
Dat klinkt interessant, maar vergt ook flexibiliteit van de medewerkers en de organisatie. Maar hoe zit dat dan met de telefonische bereikbaarheid van uw kantoor?
Lees meer