Onze oplossingen
We houden ons al jaren bezig met systeem integraties, begonnen bij o.a. Adecco met Microsoft BizTalk. Toen de integratie oplossing van Microsoft met allerlei adaptors en voorzieningen (orchestration, mappings, subscriptions) om systemen en processen te laten integreren.
Net als concurrerende systemen als Tibco en Mulesoft is het nadeel altijd de prijzige software geweest. Voor het MKB die je graag zou willen voorzien van een aantal optimalisaties was dit met de licentie (die ook nog eens per processorkern ging) vaak geen haalbare oplossing. Daarbij waren vooral de eerste versies van BizTalk volledig gericht op het plaatsen van servers op locatie (on-premise), waar we de laatste jaren juist een enorme migratie zien van vrijwel alles naar de cloud.
Zodra Microsoft met Azure Integration Services begon zijn we ons daar direct in gaan verdiepen. Het is geweldige technologie waar ze volop op inzetten en waar vrijwel dagelijks nieuwe mogelijkheden bij komen. Een groot aanvullend voordeel is ook dat je met deze techniek alleen maar hoeft te betalen voor wat je daadwerkelijk gebruikt, waarbij het weer heel goed mogelijk is geworden om zeer kosten efficient kleine integraties en optimalisaties te realiseren. Het is een cloud oplossing, maar deze kan zonder problemen op een veilige manier alsnog integreren met eventuele systemen op locatie of in bijvoorbeeld ene eigen datacenter.
Wij kiezen ervoor om onze oplossingen direct in deze techniek van Microsoft te bouwen, met inmiddels vrijwel onbeperkte mogelijkheden. Er zijn partijen die “standaard” frameworks of integratieoplossingen leveren, waarbij het volgens de marketing zeer eenvoudig is om koppelingen in elkaar te klikken. Wij hebben echter gezien dat dit ten koste gaat van de flexibiliteit en dat het zorgt voor een enorme afhankelijkheid van de leverancier.
U bent als klant zelf eigenaar van de oplossingen die wij voor u realiseren en ze zijn niet afhankelijk van een framework wat vrijwel niemand gebruikt, maar gemaakt met de integratietechnieken van Azure Integration Services zelf. Standaard integratie frameworks zijn nauwelijks in staat om de enorme innovaties bij te houden die ze bij Microsoft dagelijks toevoegen om nog meer mogelijkheden en verbeteringen toe te voegen.
Inmiddels hebben wij uitgebreide kennis en ervaring met welke techniek wanneer ingezet moet worden, zodat wij ook precies weten hoe we de operationele kosten voor onze oplossingen tot een minimum kunnen beperken. Daarbij zijn we alle obstakels al wel eens tegengekomen en weten we precies waar we met welk systeem op moeten letten. Bewezen functionaliteit voor de meeste oplossingen hebben we in deelbare blokken uitgewerkt en krijgt u als klant van ons cadeau.
We hebben kennis en ervaring van alle onderdelen binnen Azure Integration Services, API Management, Logic Apps, Functions, App-Services, Service Busses, Event hubs, etcetera.
In een gesprek met onze consultants zetten wij samen met u de beste integratie en optimalisatie strategie uiteen, waarbij we rekening houden met de hostingkosten in de Cloud. Er zijn veel manieren om integraties te realiseren. Kijkt de integratie bijvoorbeeld continu naar een systeem of er bepaalde gegevens staan of er een status is bereikt (polling), dan kost elke actie een fractie van een cent, wat toch weer kan oplopen. Zouden we dit realiseren door een trigger op het moment dat de gegevens of status is bereikt, dan is dat directer en een eenmalige actie.
Zo zijn er vele aspecten die er samen met redundantie, caching en schaalbaarheid voor zorgen dat het systeem zo veilig mogelijk, optimaal en kosten efficiënt komt te functioneren. Monitoring en operations zitten bij ons vanaf het begin in de oplossingen, via moderne logging en een dashboard bent u precies op de hoogte van de werking en mocht er ergens iets mis (dreigen te) gaan dan brengt het systeem u daarvan op de hoogte.
Uiteraard kunnen wij het beheer en onderhoud ook uit handen nemen, onze support afdeling krijgt dan een seintje wanneer er een probleem dreigt op te treden, waarbij het vaak alweer verholpen is voordat u of uw klant er erg in heeft.
Gerelateerde artikelen:
Vrijblijvend ICT-advies
Wij zullen altijd eerst uitgebreid met u overleggen over uw wensen en mogelijkheden.