Oplossingen ICT

Eerstelijns-ICT-zorg voor de eerstelijnszorg

Ieder gezondheidscentrum en iedere tandartsenpraktijk zal het kennen: er komen steeds meer ICT-diensten bij om patiënten goed en snel te kunnen helpen. Veel praktijken hebben met verschillende aanbieders voor de verschillende ICT-diensten te maken. Maar slechts één ICT-aanspreekpunt zou toch veel prettiger werken voor u?

Het is geen verrassing meer dat de druk in de (eerstelijns) zorg toeneemt. Niet alleen omdat er steeds meer mensen een beroep op de zorg doen, ook wordt verwacht dat we digitaal een recept kunnen vernieuwen, een vraag kunnen stellen of een afspraak kunnen verzetten.

Zoveel ICT-diensten, zoveel aanbieders

Er zijn dus steeds meer ICT-diensten beschikbaar: De telefooncentrale gaat nu via VoIP, de website moet bijgehouden worden, er is een server in de praktijk aanwezig die onderhouden moet worden en praktijken werken met verschillende softwarepakketten of Clouddiensten als Hotmail en Gmail – wat door de artsenfederatie KPMG zeer sterk afgeraden wordt – om patiëntgegevens bij te houden en te versturen. Al deze systemen moeten beheerd én beveiligd worden. Het gaat hier immers om zeer privacygevoelige informatie, om medische gegevens van patiënten.

Regelmatig horen we dat praktijkmedewerkers door de ICT-bomen het bos niet meer zien, omdat ze zoveel aanspreekpunten hebben voor al die verschillende ICT-diensten. En niet al die aanbieders schakelen altijd even snel, laat staan als het op de samenwerking tússen die aanbieders aankomt.

Eén aanspreekpunt

De kracht van A&A Capacity is dat we, net als een gezondheidscentrum, één plek zijn waar alle ICT-diensten beschikbaar zijn die huisartsen, tandartsen en psychologen gebruiken in hun praktijk. Of dat nu om VoIP gaat, website- en serverbeheer, softwareondersteuning, beveiligde Cloud-oplossingen of netwerkprinters: Wij hebben alles in huis. We zorgen dat u één aanspreekpunt heeft, dat alles weet van de situatie in uw praktijk en u direct kan ondersteunen bij vragen en storingen.

De beste ICT-oplossingen in de praktijk

Gezondheidscentra en tandartspraktijken hebben het al druk genoeg. Zij zouden niet eindeloos met ICT-beheer bezig moeten zijn en vijf verschillende aanspreekpunten hebben. Net als patiënten moeten ook zij terecht kunnen bij één zorgcentrum. Een ICT-zorgcentrum, waar ze voor elke vraag op het gebied van ICT terecht kunnen. Hun eigen eerstelijns ICT-zorg.

Meer informatie hierover vindt u op de volgende informatieve website: klik hier

Kun jij het ‘gisteren’ opgelost hebben?

We zijn gewend dat alles altijd werkt. Het bedrijfsleven is daar ook steeds meer op ingericht. Als het dan dus even niet werkt, verwachten we dat het probleem ‘gisteren’ opgelost is. Voor onze klanten doen we dat zoveel mogelijk, dankzij ons team van systeembeheerders. En daar hebben we jou voor nodig!

Inloggen op het bedrijfsnetwerk, e-mail versturen en ontvangen, documenten opstellen en uitprinten en in de pauze surfen naar je favoriete websites of sociale media: Techniek is zo vanzelfsprekend geworden in ons leven en ons werk, dat we er eigenlijk vrijwel niet bij nadenken met hoeveel systemen we te maken hebben. Dat doen we pas op het moment als de techniek ons in de steek laat. Het internet is heel traag, er komt bijvoorbeeld geen e-mail meer binnen en je merkt dat het toch wel heel lang duurt voordat dat A4-tje uit de printer komt rollen.

Helaas gebeuren dit soort dingen vaak op het moment dat je het niet kunt gebruiken. Als de eindklant zit te wachten op een bevestiging bijvoorbeeld, of vlak voor een belangrijke presentatie. Een storing bij onze klanten moet daarom altijd snel verholpen worden. Het liefst gisteren nog.

Systeembeheerders

Deze uitdaging ligt bij onze systeembeheerders. Als de nood aan de man is, zijn zij degenen die de helpende hand bieden. Natuurlijk is dat niet hun enige werk. Een systeembeheerder zorgt ook voor de uitrol van nieuwe netwerkomgevingen, het dagelijkse onderhoud van de systemen en apparatuur (zowel op afstand als op locatie) en zo’n voor beetje alles wat daar maar mee te maken heeft.

Om ervoor te zorgen dat we onze klanten zo goed mogelijk kunnen blijven ondersteunen met deze taken, zijn we op zoek naar een nieuwe Senior Systeembeheerder/ Netwerkbeheerder die ons team kan versterken. Iemand die een storing inderdaad ‘gisteren’ kan verhelpen.

We zoeken iemand die graag breed wordt ingezet en het beheer van alle aspecten leuk vindt, van (remote) werkplekken, (virtuele) servers en de Cloud-platformen, tot aan multifunctionele printers en VoIP. Omdat je ook met storingen te maken krijgt, is flexibiliteit wel een must. Het ene moment kun je namelijk bezig zijn een nieuw netwerk te bouwen en het volgende moment zoek je uit waarom er geen e-mail meer binnenkomt.

Wil jij er samen met ons team voor zorgen dat de systemen van onze klanten goed beheerd worden en dat zij – als dat nodig is – ons kunnen inschakelen om een storing zo goed en zo snel mogelijk op te lossen? En bouw je net zo graag aan allerlei verschillende nieuwe ICT-systemen? Neem dan contact op en solliciteer.

Werk met de nieuwste technieken

Voor ondernemers is één ding helder: Hoe beter de techniek en de applicaties die zij kunnen inzetten, hoe efficiënter ze kunnen werken om uiteindelijk hun klanten optimaal te kunnen bedienen. Standaard applicaties helpen daarbij in veel gevallen, maar speciaal voor de onderneming ontwikkelde maatwerksoftware is vaak effectiever en efficiënter, en soms zelfs onontbeerlijk.

Want niet één onderneming is hetzelfde. A&A Capacity weet dat, ziet dat en brengt graag alle specifieke wensen in kaart, om daarna een mooie maatoplossing te bouwen. Met de nieuwste technieken. En daar zoeken we nieuwe mensen voor. Om zo’n oplossing te ontwikkelen, heb je goede mensen met veel (technische) kennis nodig. Weten wat je van een applicatie wil is één ding, maar zo’n applicatie ontwikkelen en dat vervolgens onderhouden, dat is een tweede. Dat vereist specialisten, die de techniek kennen, die optimaal kunnen inzetten en die begrijpen wat onze klanten nodig hebben.

Ben jij ontwikkelaar of applicatiebeheerder? We hebben jou nodig!

Door de jaren heeft ons ontwikkelteam al veel verschillende maatwerkoplossingen voor onze klanten ontwikkeld: webapplicaties, apps voor tablet en mobiel en integratieoplossingen tussen verschillende complexe systemen. Uitdagingen waren er genoeg! Dat betekent natuurlijk niet dat we nu stil gaan zitten. Integendeel, we hebben nog heel veel plannen en willen onze klanten blijven ondersteunen en helpen met hun (digitale) wensen.
Daarom breiden we ons ontwikkelteam uit. We zijn hard op zoek naar mensen die graag met de nieuwste technieken willen werken, complexe klussen met beide handen willen aanpakken en samen met onze klanten de beste oplossingen kunnen ontwikkelen en onderhouden.

Allround ontwikkelaar

We zoeken junior, medior en senior ontwikkelaars die leergierig zijn, continu mee willen in alle nieuwe ontwikkelingen en van A tot Z bijdragen aan het ontwikkelproces; van de architectuur tot aan de database en de gebruiksvriendelijke interface. In plaats van alleen met de kleine stukjes bezig te zijn, houd je je dus met het geheel bezig en praat je over echt alles mee.

Applicatiebeheerder

Als we dan eenmaal een oplossing geboden hebben, moet die natuurlijk ook onderhouden worden. We zoeken ook daarvoor een specialist. Iemand die voor onze klanten een aanspreekpunt is voor alles wat met de applicaties te maken heeft, wensen van de klanten duidelijk overbrengt bij onze ontwikkelaars en ook weer goed terugkoppelt naar de klant, zodat we samen tot de beste oplossingen komen.
Onze klanten horen alleen met de beste technische oplossingen en applicaties te werken. A&A Capacity helpt daar graag bij. En daar hebben wij jou voor nodig. Kijk gerust op onze vacaturepagina om te zien wat wij bieden en neem contact op als je vragen hebt.

De complexiteit van digitale producten en diensten kan groot zijn. Door wie wordt u daarbij geholpen?

Het digitaal verwerken van gegevens heeft veel voordelen, maar er zijn ook veel valkuilen. En naarmate uw projecten groter en complexer worden, nemen de risico’s toe. Immers, des te groter het project, des te groter de gevolgen bij het falen van een systeem.
U zal daarom meer en meer tijd en aandacht besteden aan het voorkomen van fouten. Daarbij is een professionele projectaanpak en werken met partijen die ervaren zijn en alle details en risico’s kennen onontbeerlijk.

Hoe doet de overheid dat?

Logius verzorgt binnen onze overheid de digitale producten en diensten. Denk daarbij aan DigiD, DigiPoort, eHerkenning, E-Factureren en MijnOverheid.

Door de grootschaligheid van deze overheidssystemen zijn de gevolgen groot als er fouten optreden of de functionaliteit zou uitvallen. Daarom stelt de overheid hoge eisen aan haar samenwerkingspartners en werkt ze alleen samen met de beste partijen in de markt. A&A Capacity is er daarom trots op zo’n samenwerkingspartner te zijn; wij staan bij de overheid vermeld als intermediair voor deze diensten: https://www.logius.nl/ondersteuning/e-factureren-voor-leveranciers-via-digipoort/intermediair-of-softwareleverancier/:

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Als integratiespecialist weet A&A precies hoe uw bedrijfsprocessen naadloos kunnen integreren in welk ander geautomatiseerd systeem dan ook. Koppelingen bouwen zit ons in het bloed! Zo heeft A&A koppelingen gemaakt om ziekmeldingen naar het UWV automatisch te laten verlopen en gewerkt aan systemen om digitaal te kunnen factureren aan overheidsdiensten.

Wij integreren niet alleen met overheidsdiensten maar wij kunnen vrijwel alle handmatige acties automatiseren. Wij integreren webshops aan administratiepakketten als Exact en Snelstart, wij halen de juiste gegevens op uit de databases of plaatsen deze juist in SAP, D365, PeopleSoft of SalesForce. Wij werken met .NET, BizTalk, Azure en meer. Wij hosten de oplossingen voor u, of plaatsen deze op uw systemen. En we zorgen er met tools als Power BI voor dat u over de juiste managementrapportages beschikt in één overzichtelijk dashboard.

Wij gebruiken de nieuwste technieken, maar ook met het koppelen aan ‘Legacy’-systemen (oudere technieken) hebben wij veel ervaring.

Daagt u ons uit?

Wij durven u te beloven: geen uitdaging is ons te complex. Kom daarom hier eens een kop koffie halen, en laten we samen eens praten over uw wensen inzake koppelingen naar overheid, webservice of applicaties. Wij laten u graag zien hoe wij ingewikkelde kwesties terugbrengen naar goed te begrijpen en goed beheersbare onderdelen. En die onderdelen bouwen wij graag snel en efficiënt voor u. We zien uit naar uw uitdagingen!

AVG (Verwerkersovereenkomst)

Nog even en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) wordt van kracht. Per 25 mei vervangt de AVG de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) en geldt in de hele Europese Unie dezelfde privacywetgeving. Het betekent een ingrijpende verandering voor iedereen die te maken heeft met (de verwerking van) data en in het bijzonder met persoonsgegevens. Ongetwijfeld heeft u in de afgelopen periode al veel gehoord over de AVG (of in het Engels: General Data Protection Regulation, GDPR).

Net als wij zijn veel organisaties bezig met de voorbereiding op deze nieuwe wetgeving. Als verwerkersverantwoordelijke van gegevens bent u verplicht een verwerkersovereenkomst aan te gaan met partijen die gegevens voor u verwerken.

Om daarin te ondersteunen hebben wij een nieuwe verwerkersovereenkomst opgesteld die voldoet aan de nieuwe regelgeving. Wij denken dat deze overeenkomst ook voor u interessant kan zijn. De verantwoordelijkheden rondom (de bescherming van) data en persoonsgegevens is momenteel erg actueel en het is belangrijk dat goed vast te leggen. Wij stellen deze overeenkomst dan ook graag aan u ter beschikking om u op deze manier de kosten en moeite te besparen van het opstellen van een eigen verwerkersovereenkomst met ons. HIER kunt u hem vinden.

Deze verwerkersovereenkomst gaat deel uitmaken van de overeenkomst(en) die wij met u hebben afgesloten en vervangt de eventueel aanwezige bewerkersovereenkomst, versie 1.0.

Volgens onze gegevens bent u verantwoordelijk voor privacy-aangelegenheden bij uw organisatie. Wilt u het aan ons melden als u bijzondere persoonsgegevens verwerkt? Denk dan bijvoorbeeld aan ras, godsdienst, seksuele geaardheid, politieke opvattingen, gezondheid, lidmaatschap van vakverenigingen en strafrechtelijke vervolgingen.

Middels het sturen van deze mailing geven wij u ons akkoord voor de verwerkersovereenkomst versie 1.1 zoals die via de bovenstaande link op onze website is te vinden. Het is erg belangrijk dat u – conform artikel 12.1 in diezelfde overeenkomst – ook uw akkoord aan ons geeft. Dat kunt u op twee verschillende manieren doen:
1. Of u stuurt een antwoord-e-mail op deze mailing naar ons waarin u expliciet schrijft ‘Ik ben bevoegd om ons akkoord op uw verwerkersovereenkomst aan u te geven en dat doe ik bij dezen’ en daaronder uw naam en bedrijfsnaam.
2. Of u print de overeenkomst uit, ondertekent die en zorgt ervoor dat er een exemplaar bij ons terecht komt (via scan/mail of in een envelop).
Dank u wel voor uw medewerking!

Naast een verwerkersovereenkomst is het bedrijven ook verplicht de cookie en privacy verklaringen te herzien en waar nodig bij te werken. Dit is op onze site inmiddels gebeurd (cookie statement, privacy statement). Wij helpen u op verzoek graag deze ook voor uw organisatie geschikt te maken.

Meer informatie over de AVG kunt u vinden op de website van de Autoriteit persoonsgegevens via deze link.

Uiteraard kunt u met vragen ook altijd contact met ons opnemen.

‘Niet van het internetkastje naar de muur’

Internetverbindingen, computersystemen, cloud-oplossingen: ze bezorgen menig bedrijf kopzorgen. En terecht. Want elke organisatie die wil groeien, dient op IT-gebied de zaken goed op orde te hebben. Maar welke partner of welke provider levert een antwoord op de vele vragen waar organisaties op technologisch gebied mee worstelen? Ari Rafimanesh van A&A Capacity kan daar kort over zijn: wij.

Het valt op technologisch gebied tegenwoordig niet mee voor bedrijven: ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op en organisaties ploegen zich een weg door een woud van aanbieders. Dat kost niet alleen veel tijd – en daarmee geld – maar levert vaak ook frustratie op. Diverse partijen van diverse diensten wijzen naar elkaar als iets niet functioneert en sturen organisaties van het kastje naar de muur. ’Niet nodig’, vindt Ari Rafimanesh van A&A Capacity. ‘Wat organisaties van vandaag de dag volgens mij nodig hebben, is wat ze tegenwoordig snel aanduiden als een ‘one stop shop’. Een generalist op het gebied van IT die het overzicht behoudt. Oplossingsgericht en ongehinderd door fragmentatie. Maar uiteraard moet je dat wel in huis hebben.’

Centraal aanspreekpunt

Ari spreekt uit ervaring. ‘Het klinkt vreemd, maar uit mijn vele gesprekken met relaties valt het me steeds op dat ze het bijzonder vinden dat we onze belofte – oplossingsgericht – waarmaken. Eerlijk gezegd, vind ik dat de omgekeerde wereld. Maar blijkbaar is het aanbieden van passende IT-oplossingen of het oplossen van storingen op dat gebied nog steeds niet gewoon. Wat ons daarbij opvalt, is dat klanten vooral op zoek zijn naar één centraal aanspreekpunt voor hun IT-inrichting. Ook als IT-applicaties zijn geleverd door verschillende leveranciers, blijft die behoefte bestaan. En dat is logisch, want het laatste wat je wilt, is op IT-gebied van het kastje naar de muur gestuurd te worden.’

Waarde

Gevraagd naar de oplossing die A&A Capacity daar tegenover stelt, is Ari duidelijk: ‘We zijn zeer breed gespecialiseerd, dus een echte generalist. Daarbij zijn we relatief klein, dus is er altijd sprake van korte lijnen. Daarmee kunnen we dat ene, centrale aanspreekpunt voor onze klanten zijn. Als een stuk hardware of een applicatie niet functioneert, lossen wij het probleem op. Al dan niet in samenspraak met een andere leverancier als die de oplossing geleverd heeft. Onze klanten weten dat op waarde te schatten.’

Intels chipgat is een virtualisatie-nachtmerrie! Wat nu?

Dat is de kreet die de laatste dagen in de (social) media te vinden is geweest.
Het gaat hier om een ontwerpfout in de processors, genaamd Meltdown. Intel heeft aangekondigd dat consumenten geen last zullen hebben en dat zij niet degenen zijn die zich in de eerste plaats zorgen moeten maken.

Nu kunnen we natuurlijk een verhandeling gaan houden over wat deze ontwerpfout betekent voor de veiligheid en wat er zou kunnen gebeuren, maar dat is een behoorlijk technisch verhaal.

Belangrijker is….wat kunnen we er tegen doen en wat wordt er aan gedaan?

Om het probleem structureel op te lossen, zal Intel een nieuw ontwerp moeten maken van de chip, dus voor nu kan alleen een aanpassing (patch) van het besturingssysteem uitkomst bieden. Op dit moment zijn Microsoft en Apple al bezig om de benodigde updates/patches uit te brengen voor de verschillende versies van Windows. Ook voor Linux zijn patches beschikbaar.

Het is dus wel zaak om de updates voor uw computer, tablet en/of smartphone uit te voeren als u deze niet automatisch laat doen. Natuurlijk regelt A&A Capacity dit voor haar klanten.

De stem van de toekomst die nu al goed klinkt: VoIP

Door KPN behoort de traditionele ISDN-(telefoon)lijn in 2019 voorgoed tot het verleden. ‘Wat betekent dat voor mijn bedrijf?’ Dat is een veel gestelde vraag aan onze ICT-adviseurs. Hun antwoord daarop is even kort als krachtig: ‘Voordeel. Althans: met VoIP – Hosted Telefonie.’

VoIP, ofwel Voice over Internet Protocol, biedt de mogelijkheid om telefonie via de bestaande of separate internetlijn te laten lopen. Een dure ISDN-lijn en een fysieke telefooncentrale worden daarmee overbodig. VoIP is flexibel in service, van alle moderne gemakken voorzien en ook nog eens gegarandeerd 30 tot 40 procent goedkoper dan een traditionele ISDN-verbinding.

Angst

Waarom stapt niet iedere organisatie dan direct over op VoIP? Ook daar is een kort antwoord op te geven: ‘angst’. Bedrijven zijn doorgaans bang om onbereikbaar te zijn. Aan VoIP kleeft een hardnekkig misverstand dat het platform niet even betrouwbaar en stabiel zou zijn als ISDN of analoog. Niets is echter minder waar. Ook de angst dat een VoIP-oplossing duurder zou uitpakken dan de traditionele telefooncentrale is uit de lucht gegrepen. Als je kiest voor de overstap, win je aan functionaliteit, behoud je gewoon al je nummers en ben je in mum van tijd ‘over’. Zowel vast als mobiel. Stabiel, betrouwbaar en vanaf elke plek altijd bereikbaar. VoIP heeft dan ook de toekomst. Zeker vanwege het kostenbesparende aspect en de voordelen die het platform biedt.

Testen

Ondanks de aantrekkelijke toepassingsmogelijkheden van VoIP is er ook een kleine ‘maar’. Alles staat of valt namelijk met de juiste configuratie van het platform. De migratie naar VoIP is niet ingewikkeld of tijdrovend, maar vraagt wel om aandacht. Je moet vooraf goed met elkaar overdenken wat je wilt en wat je denkt in de toekomst nodig te hebben. Je hebt als organisatie dus een solide partij nodig die je daarbij helpt en die met je meedenkt. En die het spectrum overziet. Ook testen is van groot belang. Voor elke ICT-oplossing geldt immers dat het testen van die oplossing de enige manier is om zeker te weten dat alles werkt. Doe je dat niet, dan kom je voor verrassingen te staan. En op het gebied van de bereikbaarheid van je onderneming is dat het laatste wat je wilt. Maar neem je moeite om te testen, dan profiteer je in no time van de voordelen van een betrouwbaar en modern telefonieplatform dat ook nog eens kostenbesparend werkt.

Zes misverstanden over de Cloud

Er is nog steeds veel te doen over de Cloud. Over veiligheid, bijvoorbeeld. Kan iedereen straks zo maar bij mijn data? En over de overstap: kan ik als bedrijf die sprong al wagen? En wat betekent dat voor mijn organisatie? Belangrijke vragen, waar we graag een antwoord op geven. Want weet je de cloud goed te benutten, dan pluk je daar als bedrijf zeker de vruchten van.

Het blijkt voor organisaties dan ook niet mee te vallen: vaktermen als cloud computing, outsourcing, IaaS, PaaS, en SaaS vliegen om je oren en zorgen al snel voor verwarring. En verwarring brengt meestal misverstanden met zich mee. Misverstanden die we hieronder graag ontkrachten. We zetten er zes op een rijtje:

Misverstand 1: Iedereen heeft toegang tot mijn bestanden in de Cloud

Het blijft een hardnekkig gerucht, maar het klopt niet. Een bedrijf als het onze zal er – gesteund door Microsoft – altijd alles aan doen om bedrijfspionnen, cybercriminelen en overheden buiten de deur te houden en de data te beschermen. Zo wordt gegarandeerd dat alleen mensen die daartoe bevoegd zijn bij de documenten kunnen. Want:

– strikte controles en slim ontwerp maken het onmogelijk dat jouw data ‘vermengd’ raakt met de data van andere bedrijven.
– Microsoft voldoet als eerste grote Cloud-provider aan de eisen van de internationale standaard voor cloud-privacy.
– Alle data worden veilig opgeslagen in West-Europa (Nederland).

Misverstand 2: Bestanden zijn in de Cloud minder veilig dan lokaal

Een zichtbare en tastbare opslag van data wekt misschien intuïtief meer vertrouwen dan een onzichtbare oplossing op afstand. Maar hoe goed beveiligd zijn lokaal opgeslagen bestanden doorgaans? En dan de cloud: die is volledig ingericht op veiligheid, bereikbaarheid en betrouwbaarheid. Het is dan ook geen toeval dat een autoriteit als De Nederlandsche Bank de Microsoft-cloud volledig betrouwbaar acht én deze omgeving ISO-gecertificeerd is.

Misverstand 3: Het is de Cloud of niets

Ook dit is een misvatting. Er is geen enkele noodzaak om in één keer naar de Cloud te migreren. De meeste bedrijven kiezen juist voor een hybride aanpak. Bijvoorbeeld door eerst hun e-mail naar de cloud te verhuizen. Blijkt dat voor hen de juiste oplossing, dan volgen al snel andere applicaties. Zeker wanneer je altijd en overal bij je bestanden wilt kunnen.

Misverstand 4: E-mail in de Cloud biedt geen voordelen

Ook niet waar: verhuis je bijvoorbeeld je e-mail naar de Cloud dan weet je zeker dat je altijd met de laatste versie werkt. Handig, want de software eromheen is vaak complex en onderhoudsgevoelig. Beschikbare software updates en – fixes worden in de Cloud automatisch opgehaald. Dus ben je altijd up-to-date en optimaal beveiligd.
Outlook biedt bovendien Information Rights Management. Hiermee bepaal je zelf wie er toegang heeft. Bovendien kun je met een online inbox van 50 gigabyte al jaren vooruit. Een ander voordeel van de cloud is dat de overstap geld bespaart. Zo hoeft er bijvoorbeeld veel minder geïnvesteerd te worden in de aanschaf en configuratie van hardware. Hierdoor gaat geen tijd meer verloren aan updates en kan iedereen altijd verder werken met de nieuwste software.

Misverstand 5: De Cloud maakt IT-beheerders overbodig

Integendeel. Een migratie naar de Cloud zorgt ervoor dat IT-beheerders zich niet langer druk hoeven te maken over het onderhoud van (verouderde) servers en verloren bestanden. Daarmee wordt hun werk juist aangenamer. En kunnen zij zich nog beter focussen op datgene waar ze goed in zijn: het bedenken van oplossingen voor de uitdagingen waar de organisatie voor staat.

Misverstand 6: De overstap is te drastisch voor mijn organisatie

Natuurlijk is migratie naar de Cloud een ingrijpende stap. Uiteindelijk wil iedereen gewoon zijn of haar werk doen. De overstap naar de Cloud heeft inderdaad implicaties voor de onderneming. En iedere organisatie vergt maatwerk. Daarom adviseren wij – grote en kleinere – ondernemingen graag over hoe en wanneer de overstap naar de Cloud te maken. Om daarmee meteen verdere misverstanden over de Cloud uit de wereld te helpen.

Nog een half jaar tot de AVG

Op 25 mei 2018 treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking. In de volksmond ook wel de nieuwe privacywetgeving genoemd. Of in internationale kringen General Data Protection Regulation (GDPR). Wat houdt het in? Voor wie geldt het? Wat wordt er van organisaties verwacht? En wat zijn de consequenties als niet aan de nieuwe wet wordt voldaan?

Lees meer

Pagina 2 van 41234