Oplossingen ICT

Liever een ICT-storing, of een ICT-hack?

ICT- onderhoud en beheer kosten geld en tijd. Helaas. Mooier kunnen we het niet maken.

Maar wanneer je als bedrijf of ondernemer je ICT-infrastructuur niet goed hebt ingeregeld, loop je vroeg of laat tegen problemen aan. Storingen, uitval en zelfs de kans op een hack is dan groot.

Regelmatig krijgen wij klanten binnen die te laat zijn begonnen met het kijken naar hun computernetwerk en het beheer van hun ICT-omgeving.

Een rampscenario

Onlangs nog, meldde zich een nieuwe klant. De firewall van hun ICT-systeem – een apparaat dat het interne netwerk afschermt van het internet en zorgt voor het legitieme verkeer – bleek niet goed ingesteld en in al die jaren ook nauwelijks bijgehouden.

En nu was er ingebroken op het netwerk.

Alle bedrijfsdata was geïnfecteerd met het Cryptolocker-virus, waardoor allerlei, voor de klant zeer belangrijke informatie was verminkt en gegijzeld. Helaas bleek dat de back-up ook niet goed te functioneren. Hij was nooit getest met een degelijke herstelprocedure.

In dit soort gevallen heb je weinig opties.

De keuze voor onze klant was letterlijk 1) failliet gaan vanwege onherstelbare schade, of 2) de gok nemen om ruim 5k te betalen in bitcoins en hopen dat de cybercriminelen je data teruggeven.

De klant koos voor het laatste en gelukkig kreeg men inderdaad de sleutel waarmee wij hun eigen data weer leesbaar konden maken. Maar het heeft een flinke duit gekost.

Oplossen of voorkomen?

Uiteindelijk valt de meeste technische schade wel op te lossen, maar gestolen bedrijfsinformatie haal je niet zomaar terug – en de imagoschade die je oploopt wanneer cybercriminelen er vandoor gaan met informatie van je klanten, kan een organisatie jarenlang achtervolgen. En dan hebben we het nog niet eens over de GDPR-boete die je tegenwoordig krijgt als je niet de juiste voorzorgsmaatregelen hebt genomen om je data te beschermen.

Voorkomen is dus beter dan genezen.

Maar hoe kun je jullie ICT-netwerk met alle componenten goed laten onderhouden, zonder dat dit enorm in de papieren gaat lopen?

Een paar belangrijke tips en aandachtspunten:

  • Periodiek onderhoud van het gehele ICT-netwerk, minimaal 1x per maand
  • Direct ingrijpen bij gevonden lekken door patches te installeren die je ICT-omgeving beschermen
  • Besef dat ALLE apparatuur die op het netwerk is aangesloten van buiten te manipuleren is. Dus ook een printer en een fax!
  • Wees streng op het regelmatig testen van je beveiliging en back-up. Pas bij een geslaagde test-herstel van data kun je spreken van een geslaagde en goed functionerend back-up-systeem
  • Bespreek periodiek, minimaal 1x per half jaar de uitgevoerde beheerwerkzaamheden en de toekomstwensen met betrekking tot de ICT-omgeving

Overdreven?

Bedenk dan dat het oplossen van een storing, midden in je dagelijkse businessprocessen, vaak het veelvuldige kost van een regelmatige check-up van je infrastructuur.

Zelf doen of uitbesteden?

In de praktijk komt het zelden voor dat organisaties de eigen ICT-omgeving goed op orde houden. Je kunt de losse computers automatisch laten updaten, maar overige netwerkcomponenten blijven dan achterlopen,

In de praktijk is het gemakkelijker en goedkoper om dit uit te besteden. Het kost je minder werk en je legt de verantwoordelijkheid deels of helemaal bij een externe partij.

Zelfs ICT-bedrijven die softwareontwikkeling als corebusiness hebben, schakelen bedrijven als ons in om hun ICT-onderhoud uit te besteden.

Mocht je twijfelen of jullie ICT-onderhoud op orde is, neem dan eens contact op met een van onze consultants. Wij kunnen een reële inschatting maken van de tijdswinst (in euro’s) die het uitbesteden van jullie ICT- onderhoud kan opleveren.

Wij helpen je graag op weg!

De meest gestelde vragen over Office-365

Steeds meer bedrijven maken de overstap naar clouddiensten, omdat daar veel voordelen aan zitten. Een veel gebruikte clouddienst is Office-365 van Microsoft. En hoewel deze clouddienst eenvoudig te gebruiken is, krijgen we toch regelmatig vragen over het gebruik en de beveiliging ervan. Daarom hieronder een antwoord op de meest gestelde vragen.

Moet ik altijd online zijn om met Office-365 te kunnen werken?

Nee, dat is zeker niet altijd nodig. Diverse onderdelen van Office-365 kun je zowel online als offline gebruiken. Neem bijvoorbeeld Microsoft Word. Je kunt – afhankelijk van welk Office-365 abonnement je precies hebt – vaak ook ‘lokaal’ installeren, zoals op een pc of laptop. Je kunt dus kiezen of je inlogt via de webbrowser en daarin de applicatie start, of dat je Word lokaal opent vanaf je bureaublad. In beide gevallen kun je werken met MS Word, al verschilt de functionaliteit wel enigszins.

Maar als ik lokaal werk, kan ik toch niet vanaf een andere plek bij dat document komen? 

Jawel, dankzij OneDrive. Dit is de opslagplaats in de cloud van Office-365. Alle documenten die je via de programma’s in de webbrowser maakt, worden daar opgeslagen. Maar als je OneDrive lokaal op een PC installeert en op de juiste wijze configureert, dan kun je een deel van of alle documenten ook lokaal laten opslaan en vanaf daar gebruiken. Dat zijn dan kopieën van de documenten in de cloud, maar zodra je lokaal zo’n document bewerkt en opslaat, wordt die nieuwere versie gesynchroniseerd met de cloud. En andersom. Op die manier is zowel in de cloud als lokaal altijd de meest recente versie van het document beschikbaar.

Als ik mobiel een e-mail verstuur, kan ik die later dan nog terugvinden op mijn pc?

Jazeker. Alle applicaties van Office-365, of dat nu in de webbrowser, lokaal of op je mobiel is, zijn met elkaar gekoppeld en worden met elkaar gesynchroniseerd, omdat alles via één server loopt (de cloud). Ook Outlook is gekoppeld met die server. Dus als je een e-mail vanaf je mobiel verstuurt, dan komt die e-mail bij de ‘Verzonden mail’ op de server in de cloud terecht. Open je een paar dagen later Outlook lokaal, dan synchroniseert het programma alle data en wordt alle verzonden en ontvangen e-mail binnen gehaald. U kunt dus te alle tijden uw e-mails terugvinden.

Hoe veilig zijn de cloud en Office-365 nu eigenlijk?

De beveiliging van Office-365 en OneDrive is ontzettend goed. Dat komt omdat het beheer ervan bij Microsoft ligt. Het bedrijf is constant bezig om de beveiliging op peil te houden, door regelmatig met updates te komen, automatisch voor back-ups te zorgen en snel in te grijpen als er een dreiging is. En omdat Microsoft dit allemaal regelt, hoeft u daar zelf niet meer mee bezig te zijn Dat scheelt u tijd en geld en zorgen.

Waar kan ik terecht met een vraag of een probleem?

Met vragen en problemen kunt u altijd bij A&A Capacity terecht. Wij helpen als u de overstap maakt en richten alle werkplekken in, ook als er later nieuwe werkplekken bijkomen. Daarnaast blijven wij graag uw aanspreekpunt voor al u (technische) vragen en adviseren wij u graag over de verschillende abonnementsvormen, bijvoorbeeld het nieuwe abonnement Microsoft 365, waar ook Windows 10 en Enterprise Mobility + Security in zitten.

Het is complexe materie. En al die verschillende abonnementstypen maken het vast lastig voor u de juiste keuzes te maken. Maar als u eenmaal de juiste keuzes hebt gemaakt dan zal u veel profijt hebben van Microsoft Office-365!

Straalt je bedrijf uit, wat je wilt uitstralen?

Als ondernemer heb je een beeld van je bedrijf voor ogen; waar je voor staat en waar je kracht ligt. Dat beeld wil je uitstralen. Maar doe je dat ook? Misschien heb je ooit een logo of huisstijl laten ontwerpen en heeft je bedrijf zich intussen zo ontwikkeld dat die uitstraling niet meer overeenkomt met de inhoud. Of misschien ben je er nog niet aan toegekomen om erbij stil te staan hoe je bedrijf op de buitenwereld overkomt.

De vraag is: komt de uitstraling van je bedrijf overeen met wat je aan je relaties te bieden hebt? Als (potentiële) klanten bijvoorbeeld op je website komen, moeten ze niet alleen direct kunnen zien wat je allemaal doet, maar het is ook belangrijk dat je uitstraalt dat je betrouwbaar bent en kwaliteit biedt. Klanten gaan niet alleen af op informatie en goede referenties. Het gaat ook om het gevoel, om de gunfactor. Het is dus belangrijk dat je dat gevoel overbrengt in al je uitingen; op je website, met je logo en ook met je drukwerk, zoals je visitekaartjes of folders. Want je uitstraling laat in één oogopslag zien wat voor bedrijf je bent.

Hoe weet je nu welke uitstraling het best bij je onderneming past?

Natuurlijk weet je wel wat je wilt uitstralen, maar dat goed overbrengen is een vak apart. Je hebt experts nodig die je bedrijf begrijpen en het gevoel weten te vertalen in de juiste uitstraling. Er zijn veel bedrijven die daarbij kunnen helpen. Maar zoals we de vorige keer al zeiden: ondernemers willen niet met veel partijen moeten werken. Ze willen zo veel mogelijk op één plek kunnen regelen. Daarom vinden wij het belangrijk dat we ondernemers ook met hun uitstraling kunnen helpen. Je kent A&A Capacity misschien als ICT-bedrijf. Dat zijn we ook. Maar we hebben óók een professioneel team dat zich bezighoudt met vormgeving. Dat team verzorgt de gehele vormgeving voor een bedrijf. Onze vormgevers helpen ondernemers het gevoel en de uitstraling die ze over willen brengen concreet te maken. Ze nemen daarbij alles mee: van logo tot website en van visitekaartje tot digitale handtekening. Ze ontwerpen het niet alleen, ze regelen ook het drukwerk en laten het bij je bezorgen. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat de website goed en naar jouw wensen is gebouwd en we kijken ook meteen welke ICT-diensten het best bij je onderneming passen.

ICT is belangrijk, maar de uitstraling van je bedrijf ook. Wij helpen ondernemers met allebei.

AVG en versturen versleutelde bestanden

AVG en versturen versleutelde bestanden

Nu de AVG op 25 mei is ingegaan ontvangen wij steeds vaker de vraag hoe men op een correcte manier nog privacy-gevoelige gegevens kan verzenden. Denk bijvoorbeeld aan de loonstroken van uw medewerkers. Stuurt u deze per e-mail, dan moet daarvoor expliciet door de medewerker vooraf toestemming zijn gegeven. Daarbij wil je zulke gegevens versleuteld verzenden, omdat ze misbruikt kunnen worden voor bijvoorbeeld identiteitsdiefstal. En denk eraan dat ieder onderschept e-mailbericht altijd meteen een officieel datalek is, dat verplicht gemeld moet worden. Dat voorkom je liever!

Al deze risico’s gelden voor ieder document waar privacygevoelige gegevens in staan. En het is zelfs verboden om dat soort informatie via onbeveiligde e-mailsystemen te verzenden.

Er zijn verschillende mogelijkheden om dit ‘goed’ te doen, al dan niet volledig geautomatiseerd. Wij adviseren u graag over de optie die in uw situatie de beste is.

Versleutelen per document

De goedkoopste oplossing is om een document te versleutelen voordat u het verzendt. Het wachtwoord van dat document stuurt u dan separaat naar de ontvanger van het document, bij voorkeur via een ander kanaal zoals bijvoorbeeld per SMS of WhatsApp-bericht.

In deze blog leggen wij uit hoe u eenvoudig en gratis bestanden kunt versleutelen.

Er is een softwareprogrammaatje nodig om bestanden te versleutelen. Er zijn vele applicaties die dit gratis of betaald kunnen doen, zoals 7-ZIP, WinRAR en AxCrypt.

Wij laten u hier zien hoe u dit kunt doen met de gratis software 7-ZIP, die u hier kunt downloaden. De installatie vraagt of u een 32 bits of 64 bits Windows gebruikt (zie hier hoe u dat kunt zien) en is verder eenvoudig.

Werkwijze; gebruik van 7-Zip

Na installatie krijgt u een ‘7-Zip’-menuoptie in beeld, als u met de rechtermuisknop op een bestand, groep geselecteerde bestanden of folder klikt. Als u deze optie ‘7-Zip’ aanklikt opent er een keuzemenu. Dat ziet er ongeveer als volgt uit:

A-A-eerste

Hier kiest u voor ‘Add to archive…’ (‘voeg aan het archief toe’) wat het volgende dialoogscherm start:

A-A-tweede

In de bovenste witte balk typt u een zelfgekozen naam voor het aan te maken bestand. Als ‘Archive Format’ adviseren wij ‘Zip’, omdat dat het meest gangbare formaat is. En onder ‘Encryption’ typt u een door uzelf verzonnen wachtwoord en herhaalt u dit in het ‘Reenter password’-veld. Gebruik geen wachtwoord als ‘Welkom123’ maar een ‘sterk’ c.q. ‘ingewikkeld’ wachtwoord van minstens 8 willekeurige karakters.

Verschillende manier van versleutelen

Met ‘Encryption method’ (zie het voorbeeldvenster hieronder) kiest u voor een bepaalde versleutelingstechniek. 7-ZIP biedt twee mogelijkheden: Als u kiest voor ‘AES-256’ dan heeft de ontvanger van uw ZIP-bestand – naast het wachtwoord – ook een programma als 7-ZIP, WinRAR of WinZip nodig om uw ZIP-bestand te kunnen uitpakken; Als u kiest voor ‘ZipCrypto’, dan kan de ontvanger van het ZIP-bestand ermee aan de slag zonder extra programmatuur; het kennen van het toegangswachtwoord is dan voldoende. Optie 2 is natuurlijk de gemakkelijkste voor de ontvanger, maar de versleuteling volgens optie 1 is veel krachtiger dus veiliger. Aan u de keuze.

Als u vervolgens op OK klikt, wordt er een beveiligd ZIP-bestand aangemaakt, waarin uw (oorspronkelijke) bestand(en) en/of map(pen) in zit(ten). En alleen als men het bijbehorende wachtwoord kent, kan men bij uw bestanden komen. Daarom is dit ZIP-bestand nu veilig te versturen, bijvoorbeeld via e-mail of (als het groter is dan 5 of 10 MB) via WeTransfer (gratis tot 2GB). En vergeet de ontvangende partij het wachtwoord niet te geven.

De ontvangende partij

De ontvangende partij klikt met de rechter muisknop op het bestand dat u hem of haar hebt toegestuurd en kiest vervolgens voor ‘Extract files’. Afhankelijk van de gebruikte software volgt het volgende scherm (we gaan er hier vanuit dat ook de ontvangende partij 7-ZIP gebruikt):

A-A-derde

Hier is de locatie te kiezen waar de ontsleutelde bestanden geplaatst moeten worden. En ook hier wordt het wachtwoord ingevoerd dat de ontvangende partij via SMS of WhatsApp van u heeft ontvangen. Na ‘OK’ worden de bestanden ontsleuteld en op de aangegeven locatie geplaatst.

Conclusie

Door de te verzenden gegevens te versleutelen voordat u ze het internet op stuurt, weet u zeker dat niemand kan meelezen c.q. uw gegevens kan inzien, zonder dat ze het wachtwoord hebben (en daarom is het verstandig uw wachtwoord niet via hetzelfde kanaal te versturen als de gegevens; houd dat gescheiden).

Natuurlijk, deze manier van werken gaat niet vanzelf. Het vraagt enige mate van inspanning. Maar de wet verplicht organisaties nu eenmaal hier aandacht aan te besteden. En wij helpen u graag met instructies als deze om het u gemakkelijker te maken. En als u nou heel geregeld versleutelde informatie wilt e-mailen, neem dan nog even contact met ons op, want dan hebben we andere oplossingen waar u nog meer profijt van kan hebben.

Eerstelijns-ICT-zorg voor de eerstelijnszorg

Ieder gezondheidscentrum en iedere tandartsenpraktijk zal het kennen: er komen steeds meer ICT-diensten bij om patiënten goed en snel te kunnen helpen. Veel praktijken hebben met verschillende aanbieders voor de verschillende ICT-diensten te maken. Maar slechts één ICT-aanspreekpunt zou toch veel prettiger werken voor u?

Het is geen verrassing meer dat de druk in de (eerstelijns) zorg toeneemt. Niet alleen omdat er steeds meer mensen een beroep op de zorg doen, ook wordt verwacht dat we digitaal een recept kunnen vernieuwen, een vraag kunnen stellen of een afspraak kunnen verzetten.

Zoveel ICT-diensten, zoveel aanbieders

Er zijn dus steeds meer ICT-diensten beschikbaar: De telefooncentrale gaat nu via VoIP, de website moet bijgehouden worden, er is een server in de praktijk aanwezig die onderhouden moet worden en praktijken werken met verschillende softwarepakketten of Clouddiensten als Hotmail en Gmail – wat door de artsenfederatie KPMG zeer sterk afgeraden wordt – om patiëntgegevens bij te houden en te versturen. Al deze systemen moeten beheerd én beveiligd worden. Het gaat hier immers om zeer privacygevoelige informatie, om medische gegevens van patiënten.

Regelmatig horen we dat praktijkmedewerkers door de ICT-bomen het bos niet meer zien, omdat ze zoveel aanspreekpunten hebben voor al die verschillende ICT-diensten. En niet al die aanbieders schakelen altijd even snel, laat staan als het op de samenwerking tússen die aanbieders aankomt.

Eén aanspreekpunt

De kracht van A&A Capacity is dat we, net als een gezondheidscentrum, één plek zijn waar alle ICT-diensten beschikbaar zijn die huisartsen, tandartsen en psychologen gebruiken in hun praktijk. Of dat nu om VoIP gaat, website- en serverbeheer, softwareondersteuning, beveiligde Cloud-oplossingen of netwerkprinters: Wij hebben alles in huis. We zorgen dat u één aanspreekpunt heeft, dat alles weet van de situatie in uw praktijk en u direct kan ondersteunen bij vragen en storingen.

De beste ICT-oplossingen in de praktijk

Gezondheidscentra en tandartspraktijken hebben het al druk genoeg. Zij zouden niet eindeloos met ICT-beheer bezig moeten zijn en vijf verschillende aanspreekpunten hebben. Net als patiënten moeten ook zij terecht kunnen bij één zorgcentrum. Een ICT-zorgcentrum, waar ze voor elke vraag op het gebied van ICT terecht kunnen. Hun eigen eerstelijns ICT-zorg.

Meer informatie hierover vindt u op de volgende informatieve website: klik hier

Kun jij het ‘gisteren’ opgelost hebben?

We zijn gewend dat alles altijd werkt. Het bedrijfsleven is daar ook steeds meer op ingericht. Als het dan dus even niet werkt, verwachten we dat het probleem ‘gisteren’ opgelost is. Voor onze klanten doen we dat zoveel mogelijk, dankzij ons team van systeembeheerders. En daar hebben we jou voor nodig!

Inloggen op het bedrijfsnetwerk, e-mail versturen en ontvangen, documenten opstellen en uitprinten en in de pauze surfen naar je favoriete websites of sociale media: Techniek is zo vanzelfsprekend geworden in ons leven en ons werk, dat we er eigenlijk vrijwel niet bij nadenken met hoeveel systemen we te maken hebben. Dat doen we pas op het moment als de techniek ons in de steek laat. Het internet is heel traag, er komt bijvoorbeeld geen e-mail meer binnen en je merkt dat het toch wel heel lang duurt voordat dat A4-tje uit de printer komt rollen.

Helaas gebeuren dit soort dingen vaak op het moment dat je het niet kunt gebruiken. Als de eindklant zit te wachten op een bevestiging bijvoorbeeld, of vlak voor een belangrijke presentatie. Een storing bij onze klanten moet daarom altijd snel verholpen worden. Het liefst gisteren nog.

Systeembeheerders

Deze uitdaging ligt bij onze systeembeheerders. Als de nood aan de man is, zijn zij degenen die de helpende hand bieden. Natuurlijk is dat niet hun enige werk. Een systeembeheerder zorgt ook voor de uitrol van nieuwe netwerkomgevingen, het dagelijkse onderhoud van de systemen en apparatuur (zowel op afstand als op locatie) en zo’n voor beetje alles wat daar maar mee te maken heeft.

Om ervoor te zorgen dat we onze klanten zo goed mogelijk kunnen blijven ondersteunen met deze taken, zijn we op zoek naar een nieuwe Senior Systeembeheerder/ Netwerkbeheerder die ons team kan versterken. Iemand die een storing inderdaad ‘gisteren’ kan verhelpen.

We zoeken iemand die graag breed wordt ingezet en het beheer van alle aspecten leuk vindt, van (remote) werkplekken, (virtuele) servers en de Cloud-platformen, tot aan multifunctionele printers en VoIP. Omdat je ook met storingen te maken krijgt, is flexibiliteit wel een must. Het ene moment kun je namelijk bezig zijn een nieuw netwerk te bouwen en het volgende moment zoek je uit waarom er geen e-mail meer binnenkomt.

Wil jij er samen met ons team voor zorgen dat de systemen van onze klanten goed beheerd worden en dat zij – als dat nodig is – ons kunnen inschakelen om een storing zo goed en zo snel mogelijk op te lossen? En bouw je net zo graag aan allerlei verschillende nieuwe ICT-systemen? Neem dan contact op en solliciteer.

Werk met de nieuwste technieken

Voor ondernemers is één ding helder: Hoe beter de techniek en de applicaties die zij kunnen inzetten, hoe efficiënter ze kunnen werken om uiteindelijk hun klanten optimaal te kunnen bedienen. Standaard applicaties helpen daarbij in veel gevallen, maar speciaal voor de onderneming ontwikkelde maatwerksoftware is vaak effectiever en efficiënter, en soms zelfs onontbeerlijk.

Want niet één onderneming is hetzelfde. A&A Capacity weet dat, ziet dat en brengt graag alle specifieke wensen in kaart, om daarna een mooie maatoplossing te bouwen. Met de nieuwste technieken. En daar zoeken we nieuwe mensen voor. Om zo’n oplossing te ontwikkelen, heb je goede mensen met veel (technische) kennis nodig. Weten wat je van een applicatie wil is één ding, maar zo’n applicatie ontwikkelen en dat vervolgens onderhouden, dat is een tweede. Dat vereist specialisten, die de techniek kennen, die optimaal kunnen inzetten en die begrijpen wat onze klanten nodig hebben.

Ben jij ontwikkelaar of applicatiebeheerder? We hebben jou nodig!

Door de jaren heeft ons ontwikkelteam al veel verschillende maatwerkoplossingen voor onze klanten ontwikkeld: webapplicaties, apps voor tablet en mobiel en integratieoplossingen tussen verschillende complexe systemen. Uitdagingen waren er genoeg! Dat betekent natuurlijk niet dat we nu stil gaan zitten. Integendeel, we hebben nog heel veel plannen en willen onze klanten blijven ondersteunen en helpen met hun (digitale) wensen.
Daarom breiden we ons ontwikkelteam uit. We zijn hard op zoek naar mensen die graag met de nieuwste technieken willen werken, complexe klussen met beide handen willen aanpakken en samen met onze klanten de beste oplossingen kunnen ontwikkelen en onderhouden.

Allround ontwikkelaar

We zoeken junior, medior en senior ontwikkelaars die leergierig zijn, continu mee willen in alle nieuwe ontwikkelingen en van A tot Z bijdragen aan het ontwikkelproces; van de architectuur tot aan de database en de gebruiksvriendelijke interface. In plaats van alleen met de kleine stukjes bezig te zijn, houd je je dus met het geheel bezig en praat je over echt alles mee.

Applicatiebeheerder

Als we dan eenmaal een oplossing geboden hebben, moet die natuurlijk ook onderhouden worden. We zoeken ook daarvoor een specialist. Iemand die voor onze klanten een aanspreekpunt is voor alles wat met de applicaties te maken heeft, wensen van de klanten duidelijk overbrengt bij onze ontwikkelaars en ook weer goed terugkoppelt naar de klant, zodat we samen tot de beste oplossingen komen.
Onze klanten horen alleen met de beste technische oplossingen en applicaties te werken. A&A Capacity helpt daar graag bij. En daar hebben wij jou voor nodig. Kijk gerust op onze vacaturepagina om te zien wat wij bieden en neem contact op als je vragen hebt.

De complexiteit van digitale producten en diensten kan groot zijn. Door wie wordt u daarbij geholpen?

Het digitaal verwerken van gegevens heeft veel voordelen, maar er zijn ook veel valkuilen. En naarmate uw projecten groter en complexer worden, nemen de risico’s toe. Immers, des te groter het project, des te groter de gevolgen bij het falen van een systeem.
U zal daarom meer en meer tijd en aandacht besteden aan het voorkomen van fouten. Daarbij is een professionele projectaanpak en werken met partijen die ervaren zijn en alle details en risico’s kennen onontbeerlijk.

Hoe doet de overheid dat?

Logius verzorgt binnen onze overheid de digitale producten en diensten. Denk daarbij aan DigiD, DigiPoort, eHerkenning, E-Factureren en MijnOverheid.

Door de grootschaligheid van deze overheidssystemen zijn de gevolgen groot als er fouten optreden of de functionaliteit zou uitvallen. Daarom stelt de overheid hoge eisen aan haar samenwerkingspartners en werkt ze alleen samen met de beste partijen in de markt. A&A Capacity is er daarom trots op zo’n samenwerkingspartner te zijn; wij staan bij de overheid vermeld als intermediair voor deze diensten: https://www.logius.nl/ondersteuning/e-factureren-voor-leveranciers-via-digipoort/intermediair-of-softwareleverancier/:

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Als integratiespecialist weet A&A precies hoe uw bedrijfsprocessen naadloos kunnen integreren in welk ander geautomatiseerd systeem dan ook. Koppelingen bouwen zit ons in het bloed! Zo heeft A&A koppelingen gemaakt om ziekmeldingen naar het UWV automatisch te laten verlopen en gewerkt aan systemen om digitaal te kunnen factureren aan overheidsdiensten.

Wij integreren niet alleen met overheidsdiensten maar wij kunnen vrijwel alle handmatige acties automatiseren. Wij integreren webshops aan administratiepakketten als Exact en Snelstart, wij halen de juiste gegevens op uit de databases of plaatsen deze juist in SAP, D365, PeopleSoft of SalesForce. Wij werken met .NET, BizTalk, Azure en meer. Wij hosten de oplossingen voor u, of plaatsen deze op uw systemen. En we zorgen er met tools als Power BI voor dat u over de juiste managementrapportages beschikt in één overzichtelijk dashboard.

Wij gebruiken de nieuwste technieken, maar ook met het koppelen aan ‘Legacy’-systemen (oudere technieken) hebben wij veel ervaring.

Daagt u ons uit?

Wij durven u te beloven: geen uitdaging is ons te complex. Kom daarom hier eens een kop koffie halen, en laten we samen eens praten over uw wensen inzake koppelingen naar overheid, webservice of applicaties. Wij laten u graag zien hoe wij ingewikkelde kwesties terugbrengen naar goed te begrijpen en goed beheersbare onderdelen. En die onderdelen bouwen wij graag snel en efficiënt voor u. We zien uit naar uw uitdagingen!

AVG (Verwerkersovereenkomst)

Nog even en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) wordt van kracht. Per 25 mei vervangt de AVG de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) en geldt in de hele Europese Unie dezelfde privacywetgeving. Het betekent een ingrijpende verandering voor iedereen die te maken heeft met (de verwerking van) data en in het bijzonder met persoonsgegevens. Ongetwijfeld heeft u in de afgelopen periode al veel gehoord over de AVG (of in het Engels: General Data Protection Regulation, GDPR).

Net als wij zijn veel organisaties bezig met de voorbereiding op deze nieuwe wetgeving. Als verwerkersverantwoordelijke van gegevens bent u verplicht een verwerkersovereenkomst aan te gaan met partijen die gegevens voor u verwerken.

Om daarin te ondersteunen hebben wij een nieuwe verwerkersovereenkomst opgesteld die voldoet aan de nieuwe regelgeving. Wij denken dat deze overeenkomst ook voor u interessant kan zijn. De verantwoordelijkheden rondom (de bescherming van) data en persoonsgegevens is momenteel erg actueel en het is belangrijk dat goed vast te leggen. Wij stellen deze overeenkomst dan ook graag aan u ter beschikking om u op deze manier de kosten en moeite te besparen van het opstellen van een eigen verwerkersovereenkomst met ons. HIER kunt u hem vinden.

Deze verwerkersovereenkomst gaat deel uitmaken van de overeenkomst(en) die wij met u hebben afgesloten en vervangt de eventueel aanwezige bewerkersovereenkomst, versie 1.0.

Volgens onze gegevens bent u verantwoordelijk voor privacy-aangelegenheden bij uw organisatie. Wilt u het aan ons melden als u bijzondere persoonsgegevens verwerkt? Denk dan bijvoorbeeld aan ras, godsdienst, seksuele geaardheid, politieke opvattingen, gezondheid, lidmaatschap van vakverenigingen en strafrechtelijke vervolgingen.

Middels het sturen van deze mailing geven wij u ons akkoord voor de verwerkersovereenkomst versie 1.1 zoals die via de bovenstaande link op onze website is te vinden. Het is erg belangrijk dat u – conform artikel 12.1 in diezelfde overeenkomst – ook uw akkoord aan ons geeft. Dat kunt u op twee verschillende manieren doen:
1. Of u stuurt een antwoord-e-mail op deze mailing naar ons waarin u expliciet schrijft ‘Ik ben bevoegd om ons akkoord op uw verwerkersovereenkomst aan u te geven en dat doe ik bij dezen’ en daaronder uw naam en bedrijfsnaam.
2. Of u print de overeenkomst uit, ondertekent die en zorgt ervoor dat er een exemplaar bij ons terecht komt (via scan/mail of in een envelop).
Dank u wel voor uw medewerking!

Naast een verwerkersovereenkomst is het bedrijven ook verplicht de cookie en privacy verklaringen te herzien en waar nodig bij te werken. Dit is op onze site inmiddels gebeurd (cookie statement, privacy statement). Wij helpen u op verzoek graag deze ook voor uw organisatie geschikt te maken.

Meer informatie over de AVG kunt u vinden op de website van de Autoriteit persoonsgegevens via deze link.

Uiteraard kunt u met vragen ook altijd contact met ons opnemen.

‘Niet van het internetkastje naar de muur’

Internetverbindingen, computersystemen, cloud-oplossingen: ze bezorgen menig bedrijf kopzorgen. En terecht. Want elke organisatie die wil groeien, dient op IT-gebied de zaken goed op orde te hebben. Maar welke partner of welke provider levert een antwoord op de vele vragen waar organisaties op technologisch gebied mee worstelen? Ari Rafimanesh van A&A Capacity kan daar kort over zijn: wij.

Het valt op technologisch gebied tegenwoordig niet mee voor bedrijven: ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op en organisaties ploegen zich een weg door een woud van aanbieders. Dat kost niet alleen veel tijd – en daarmee geld – maar levert vaak ook frustratie op. Diverse partijen van diverse diensten wijzen naar elkaar als iets niet functioneert en sturen organisaties van het kastje naar de muur. ’Niet nodig’, vindt Ari Rafimanesh van A&A Capacity. ‘Wat organisaties van vandaag de dag volgens mij nodig hebben, is wat ze tegenwoordig snel aanduiden als een ‘one stop shop’. Een generalist op het gebied van IT die het overzicht behoudt. Oplossingsgericht en ongehinderd door fragmentatie. Maar uiteraard moet je dat wel in huis hebben.’

Centraal aanspreekpunt

Ari spreekt uit ervaring. ‘Het klinkt vreemd, maar uit mijn vele gesprekken met relaties valt het me steeds op dat ze het bijzonder vinden dat we onze belofte – oplossingsgericht – waarmaken. Eerlijk gezegd, vind ik dat de omgekeerde wereld. Maar blijkbaar is het aanbieden van passende IT-oplossingen of het oplossen van storingen op dat gebied nog steeds niet gewoon. Wat ons daarbij opvalt, is dat klanten vooral op zoek zijn naar één centraal aanspreekpunt voor hun IT-inrichting. Ook als IT-applicaties zijn geleverd door verschillende leveranciers, blijft die behoefte bestaan. En dat is logisch, want het laatste wat je wilt, is op IT-gebied van het kastje naar de muur gestuurd te worden.’

Waarde

Gevraagd naar de oplossing die A&A Capacity daar tegenover stelt, is Ari duidelijk: ‘We zijn zeer breed gespecialiseerd, dus een echte generalist. Daarbij zijn we relatief klein, dus is er altijd sprake van korte lijnen. Daarmee kunnen we dat ene, centrale aanspreekpunt voor onze klanten zijn. Als een stuk hardware of een applicatie niet functioneert, lossen wij het probleem op. Al dan niet in samenspraak met een andere leverancier als die de oplossing geleverd heeft. Onze klanten weten dat op waarde te schatten.’

Pagina 2 van 41234